elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Czwartek 09.05.2024

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

Załącznik nr 1
do Zarządzenia Dyrektora Szkoły
Nr 14/2023/2024 w sprawie wprowadzenia
Standardów Ochrony Małoletnich
w Szkole Podstawowej
im. W. Komara i T. Ślusarskiego
w Czarnogłowach

 

 

STANDARDY   OCHRONY MAŁOLETNICH
W SZKOLE  PODSTAWOWEJ   IM. W. KOMARA I T. ŚLUSARSKIEGO
W CZARNOGŁOWACH

 

 

Czarnogłowy, luty 2024 r.

 

Akty prawne na podstawie, których oparte są Standardy Ochrony Małoletnich w Szkole podstawowej im. W. Komara i T. Ślusarskiego w Czarnogłowach:
1) Ustawa z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t. j. Dz.U. z 2023r. poz. 1304 ze zm.);
2) Ustawa z dnia 28 lipca 2023r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny o opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023r. poz. 1606);
3) Ustawa z dnia 26 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t. j. Dz.U. z 2021r. poz. 1249);
4) Ustawa z dnia 6 czerwca 1997r. – Kodeks karny (t. j. Dz.U. z 2022r. poz. 1138 ze zm.);
5) Konwencja o Prawach Dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych z dnia 20 listopada 1089r. (t. j. Dz.U. z 1991r. Nr 120 poz. 526 ze zm.);
6) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 września 2023r. w sprawie procedury „Niebieskie Karty” oraz wzorów formularzy „Niebieska karta” (Dz.U. z 2023r. poz. 1870).

 

 

 

 

 

 

 

Wstęp

Standardy ochrony małoletnich określają w naszej szkole takie kwestie jak:
zasady zapewniające bezpieczne relacje między małoletnim a personelem szkoły, a w szczególności zachowania niedozwolone wobec małoletnich;
zasady i procedurę podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego;
procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego, zawiadamianie sądu rodzinnego oraz osoby odpowiedzialne za wszczynanie procedury "Niebieskie Karty";
zasady przeglądu i aktualizacji standardów, monitoringu stosowania standardów ochrony małoletnich;
zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie personelu szkoły do stosowania standardów, zasady przygotowania tego personelu do ich stosowania oraz sposób dokumentowania tej czynności;
zasady i sposób udostępniania rodzicom albo opiekunom prawnym lub faktycznym oraz małoletnim standardów do zaznajomienia się z nimi i ich stosowania;
osoby odpowiedzialne za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielenie mu wsparcia;
sposób dokumentowania i zasady przechowywania ujawnionych lub zgłoszonych incydentów lub zdarzeń zagrażających dobru małoletniego;
zasady ochrony danych osobowych i wizerunku małoletniego.

 

 

 


Rozdział I
Objaśnienie terminów
§ 1
1. Pracownikiem szkoły jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę lub umowy zlecenia.

2. Dzieckiem w świetle polskiego prawa jest każda osoba do ukończenia 18 roku życia.

3. Opiekunem dziecka jest osoba uprawniona do reprezentacji dziecka, w szczególności jego przedstawiciel ustawowy (rodzic, opiekun prawny) lub inna osoba uprawniona do reprezentacji na podstawie przepisów szczególnych lub orzeczenia sądu (w tym rodzina zastępcza).

4. Zgoda opiekuna dziecka oznacza zgodę co najmniej jednego z opiekunów dziecka. Jednak w przypadku braku porozumienia między opiekunami dziecka należy poinformować opiekunów o konieczności rozstrzygnięcia sprawy przez sąd.

5. Przez krzywdzenie dziecka należy rozumieć popełnienie czynu zabronionego na szkodę dziecka przez jakąkolwiek osobę.

6. Standardy Ochrony Małoletnich to Polityka Ochrony Dzieci w Szkole.

Krzywdzeniem jest:

Przemoc fizyczna - jest to celowe uszkodzenie ciała, zadawanie bólu lub groźba uszkodzenia ciała. Skutkiem przemocy fizycznej mogą być złamania, siniaki, rany cięte, poparzenia, obrażenia wewnętrzne.

Przemoc emocjonalna - to powtarzające się poniżanie, upokarzanie i ośmieszanie dziecka, wciąganie dziecka w konflikt osób dorosłych, manipulowanie nim, brak odpowiedniego wsparcia, uwagi i miłości, stawianie dziecku wymagań i oczekiwań, którym nie jest ono w stanie sprostać.

Przemoc seksualna - to angażowanie dziecka w aktywność seksualną przez osobę dorosłą. Wykorzystywanie seksualne odnosi się do zachowań z kontaktem fizycznym (np. dotykanie dziecka, współżycie z dzieckiem) oraz zachowania bez kontaktu fizycznego (np. pokazywanie dziecku materiałów pornograficznych, podglądanie, ekshibicjonizm).

Zaniedbywanie - to niezaspokajanie podstawowych potrzeb materialnych i emocjonalnych dziecka przez rodzica lub opiekuna prawnego, niezapewnienie mu odpowiedniego jedzenia, ubrań, schronienia, opieki medycznej, bezpieczeństwa, brak dozoru nad wypełnianiem obowiązku szkolnego.

7. Osoba odpowiedzialna za Internet - to pracownicy (nauczyciele) wyznaczeni przez dyrektora placówki, którzy sprawują nadzór nad korzystaniem z Internetu na terenie szkoły przez uczniów oraz odpowiadają za bezpieczeństwo dzieci w Internecie.

8. Nauczyciel odpowiedzialny za Politykę Ochrony Dzieci – dyrektor szkoły wyznacza pedagoga szkolnego, który sprawuje nadzór nad realizacją Standardów Ochrony Małoletnich w szkole.

9. Danymi osobowymi dziecka jest każda informacja umożliwiająca identyfikację dziecka.

10. Zespół interwencyjny – zespół powołany przez dyrektora szkoła w skomplikowanych przypadkach. W skład zespołu wchodzą: osoby odpowiedzialne za Politykę Ochrony Dzieci, pedagog, psycholog, wychowawca, nauczyciele z klasy dziecka, dyrektor, pracownicy mający wiedzę o krzywdzeniu dziecka.

Rozdział II

Procedury interwencji w przypadku krzywdzenia dziecka

§2

W przypadku uzyskania informacji lub zauważenia przez pracownika szkoły, że dziecko jest krzywdzone, pracownik ma obowiązek zgłosić ten fakt dyrektorowi lub osobie odpowiedzialnej za Politykę Ochrony Dzieci.

§3

1. Wychowawca, dyrektor bądź osoba odpowiedzialna za Politykę Ochrony Dzieci wzywa rodziców/opiekunów dziecka, którego krzywdzenie podejrzewa oraz informuje ich o podejrzeniu.
2. Wychowawca bądź osoba odpowiedzialna za politykę ochrony dzieci sporządzają:

a) Opis sytuacji szkolnej i rodzinnej dziecka na podstawie rozmów z dzieckiem (w obecności pedagoga szkolnego, który sporządza notatkę z rozmowy) nauczycielami, opiekunami.

b) Plan pomocy dziecku

3. Plan pomocy dziecku powinien zawierać wskazania dotyczące:

a) Działań, jakie szkoła zapewnia dziecku w celu poczucia bezpieczeństwa.
b) Wsparcia, jakie szkoła zaoferuje dziecku.
c) Skierowanie dziecka do specjalistycznej placówki pomocy dziecku, jeżeli istnieje taka potrzeba.

§4

1. W przypadkach bardziej skomplikowanych dyrektor powołuje zespół interwencyjny.

2. Zespół interwencyjny sporządza plan pomocy dziecku, spełniający wymogi określone w § 3 pkt. 3 Polityki, na podstawie opisu sporządzonego przez wychowawcę (osoby odpowiedzialne za Politykę Ochrony Dzieci) lub innych uzyskanych przez członków zespołu informacji.

§5

1. Plan pomocy dziecku jest przedstawiany przez dyrektora (osobę odpowiedzialną za Politykę Ochrony Dzieci) rodzicom/opiekunom z zaleceniem współpracy przy jego realizacji.

2. Dyrektor (osoba odpowiedzialna za Politykę Ochrony Dzieci) informują opiekunów o obowiązku szkoły zgłoszenia podejrzenia krzywdzenia dziecka do odpowiedniej instytucji (prokuratura, policja lub sąd).

3. Po poinformowaniu rodziców przez dyrektora (osobę odpowiedzialną za Politykę Ochrony Dzieci) – zgodnie z punktem poprzedzającym – dyrektor szkoły składa zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa do prokuratury, policji lub wniosek o wglądu w sytuację rodziny do Sądu Rejonowego, Wydział Rodzinny i Nieletnich.

4. Dalszy tok postępowania leży w kompetencji wskazanych w punkcie poprzedzającym instytucji.

§ 6

1. Z przebiegu interwencji sporządza się kartę interwencji, której wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Polityki. Kartę załącza się do akt osobowych dziecka.

2. Wszyscy pracownicy szkoły i inne osoby, które w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych podjęły informację o krzywdzeniu dziecka lub informacje z tym związane, są zobowiązane do zachowania tych informacji w tajemnicy wyłączając informacje przekazywane uprawnionym instytucjom w ramach działań interwencyjnych.


Rozdział III

Zasady ochrony danych osobowych dziecka

§7

1. Dane osobowe dziecka podlegają ochronie na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2002 Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).

2. Pracownik szkoły ma obowiązek zachowania w tajemnicy danych osobowych, które przetwarza oraz zachowanie w tajemnicy sposobów zabezpieczenia danych osobowych przed nieuprawnionym dostępem.

3. Dane osobowe dziecka są udostępnione wyłącznie osobom i podmiotom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów.

4. Pracownik szkoły jest uprawniony do przetwarzania danych osobowych dziecka i udostępniania tych danych w ramach Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie powołanego w trybie ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. 2005 Nr 180, poz. 1493 z późn. zm.)

 

§ 8

Pracownik szkoły może wykorzystać informacje o dziecku w celach szkoleniowych lub edukacyjnych wyłącznie z zachowaniem anonimowości dziecka oraz w sposób uniemożliwiający identyfikację dziecka.

§ 9

1. Pracownik szkoły nie udostępnia przedstawicielom mediów informacji o dziecku ani jego rodzicu/opiekunie.

2. Pracownik szkoły nie kontaktuje przedstawicieli mediów z dziećmi.

3. Pracownik szkoły nie wypowiada się w kontakcie z przedstawicielami mediów o sprawie dziecka lub jego opiekuna. Zakaz ten dotyczy także, sytuacji, gdy pracownik szkoły jest przeświadczony, iż jego wypowiedź nie jest w żaden sposób utrwalana.

4. Informacji mediom udziela dyrektor szkoły lub wyznaczona przez niego osoba według obowiązującej w szkole procedury.


Rozdział IV

Zasady ochrony wizerunku dziecka

§ 10

Szkoła, uznając prawo dziecka do prywatności i ochrony dóbr osobistych, zapewnia ochronę wizerunku dziecka.

§ 11

1. Pracownikowi szkoły nie wolno umożliwiać przedstawicielom mediów utrwalania wizerunku dziecka (filmowanie, fotografowanie) na terenie instytucji bez pisemnej zgody rodzica/ opiekuna dziecka.

2. W celu uzyskania zgody rodzica/ opiekuna dziecka na utrwalenie wizerunku dziecka pracownik szkoły może skontaktować się z rodzicem/opiekunem dziecka i ustalić procedurę uzyskania zgody. Niedopuszczalne jest podanie przedstawicielowi mediów danych kontaktowych do rodzica/opiekuna dziecka – bez wiedzy i zgody jego.

3. Jeżeli wizerunek dziecka stanowi jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza, zgoda opiekunów na utrwalanie wizerunku dziecka nie jest wymagana.
4. Wszystkie osoby nie będące pracownikami szkoły utrwalające wizerunek dzieci na nośnikach zobowiązane są do nie wykorzystywania ich w celach niezgodnych z prawem.

§ 12

1. Upublicznienie przez pracownika szkoły wizerunku dziecka utrwalonego z jakiejkolwiek formie (fotografia, nagranie audio video) wymaga pisemnej zgody rodzica/opiekuna dziecka.

2. Przed utrwaleniem wizerunku dziecka należy dziecko oraz opiekuna poinformować o tym, gdzie będzie umieszczony zarejestrowany wizerunek i w jakim kontekście będzie wykorzystywany (np. że umieszczony zostanie na stronie internetowej szkoły w celach promocyjnych, w gazecie lokalnej itp.)

Rozdział V

Zasady dostępu dzieci do Internetu

§ 13

1. Placówka zapewniając uczniom dostęp do Internetu, jest zobowiązana podejmować działania zabezpieczające uczniów przed dostępem do treści, które mogą stanowić zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju, w szczególności zainstalować i aktualizować oprogramowanie zabezpieczające.

2. Na terenie szkoły dostęp dziecka do Internetu możliwy jest:

a. pod nadzorem nauczyciela na lekcji zajęć komputerowych i innych,
b. pod nadzorem nauczyciela bibliotekarza , pedagoga szkolnego na przeznaczonych do tego komputerach znajdujących w bibliotece szkolnej, gabinecie pedagoga

3. Nauczyciel szkoły czuwa nad bezpieczeństwem korzystania z Internetu przez dzieci podczas zajęć.

4. O bezpieczeństwie korzystania z Internetu mówi regulamin pracowni komputerowej, biblioteki.

5. W przypadku dostępu realizowanego pod nadzorem nauczyciela szkoły, pracownik ma obowiązek informowania dzieci o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu. Nauczyciel szkoły czuwa także nad bezpieczeństwem korzystania z Internetu przez dzieci podczas lekcji.

6. Szkoła zapewnia stały dostęp do materiałów edukacyjnych, dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu.

§ 14

1. Osoba odpowiedzialna za Internet zapewnia, by na wszystkich komputerach na terenie placówki z dostępem do Internetu było zainstalowane i aktualizowane oprogramowanie antywirusowe.

2. Wymienione w pkt 1 niniejszego paragrafu oprogramowanie jest aktualizowane przez zatrudnionego pracownika świadczącego usługi informatyczno – techniczne dla szkoły.

3. Wyznaczony pracownik przynajmniej raz w miesiącu sprawdza, czy na komputerach z dostępem do Internetu nie znajdują się niebezpieczne treści.

4. Informacje o dziecku, które korzystało z komputera w czasie wprowadzenia niebezpiecznych treści, wyznaczony pracownik przekazuje dyrektorowi, pedagogowi szkolnemu, wychowawcy klasy.

5. Pedagog/wychowawca przeprowadza z dzieckiem, o którym mowa w punktach poprzedzających, rozmowę na temat bezpieczeństwa w Internecie.

6. Jeżeli w wyniku rozmowy pedagog/wychowawca uzyska informację, że dziecko jest krzywdzone, podejmuje działania opisane w rozdziale II niniejszej polityki.

Rozdział VI

Monitoring stosowania polityki

§ 15

1. Dyrektor szkoły wyznacza pedagoga szkolnego jako osobę odpowiedzialną za monitorowanie realizacji Polityki Ochrony Dzieci w szkole.

2. Nauczyciel, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, jest odpowiedzialny za monitorowanie realizacji Polityki, za reagowanie na sygnały naruszenia polityki oraz za proponowanie zmian w polityce.

3. Osoba o której mowa w punkcie 1 niniejszego paragrafu, przeprowadza wśród pracowników szkoły, raz w roku, ankietę monitorującą poziom realizacji polityki. Wzór ankiety stanowi załącznik nr 3 do niniejszej Polityki.

4. W ankiecie pracownicy szkoły mogą proponować zmiany polityki oraz wskazywać naruszenia polityki w placówce.

5. Nauczyciel, o którym mowa w punkcie 1 niniejszego paragrafu, dokonuje opracowania wypełnionych przez pracowników szkoły ankiet. Sporządza na tej podstawie raport z monitoringu, który następnie przekazują dyrektorowi szkoły/ radzie pedagogicznej.

6. Dyrektor/rada pedagogiczna wprowadza do Polityki niezbędne zmiany i ogłasza pracownikom szkoły, rodzicom/opiekunom dzieci uczęszczających do szkoły nowe brzmienie Polityki Ochrony Dzieci w Szkole.

7. Pracownicy nowozatrudnieni w szkole są zapoznawani ze Standardami w pierwszym tygodniu pracy i w tym czasie jest od nich odbierane oświadczenie o zapoznaniu się (załącznik nr 4).

Rozdział VII

Kodeks postępowania z dzieckiem

§ 16

1. Personel placówki:

a) szanuje godność ucznia, jako osoby: akceptuje go, uznaje jego prawa, rozwija samodzielność myślenia i refleksyjność oraz pozwala mu wyrażać własne poglądy,

b) pamięta, że pierwszymi i głównymi wychowawcami dzieci są rodzice lub opiekunowie prawni, szanuje ich prawa oraz wspomaga w procesie wychowania,

c) traktuje indywidualnie każde dziecko, starając się rozumieć jego potrzeby i wspomagać jego możliwości,

d) poprzez działania pedagogiczne i własną postawę, wspomaga ucznia w procesie integralnego rozwoju i doskonalenia oraz czyni go współuczestnikiem i współtwórcą tego procesu,

e) wychowuje ucznia w duchu odpowiedzialności za własne czyny i ponoszenia konsekwencji dokonanych wyborów,

f) uczy zasad kultury osobistej oraz wpływa na kształtowanie postaw prorodzinnych ucznia,

g) wychowuje swoich uczniów w duchu współdziałania i współżycia w grupie, ucząc jednocześnie poszanowania zasad szlachetnego współzawodnictwa.

2. Stosunek pracowników do ucznia cechuje: życzliwość, wyrozumiałość i cierpliwość, a jednocześnie stanowczość i konsekwencja w stosowaniu ustalonych kryteriów wymagań.

3. Pracowników obowiązuje obiektywizm, sprawiedliwość, bezinteresowność i szacunek w traktowaniu i ocenie każdego ucznia bez względu na okoliczności.


Rozdział VIII

Realizacja procedury „Niebieskiej Karty” w szkole

1. „Niebieskie Karty” zakłada pedagog szkolny, nauczyciel, który stwierdza, że w rodzinie ucznia dochodzi do przemocy (decyzję o założeniu „Niebieskie Karty” warto podjąć po konsultacjach oraz w porozumieniu z Zespołem do spraw wychowawczych).

2. Wszczęcie procedury następuje poprzez wypełnienie formularza „Niebieska Karta – A” w obecności osoby, co do której istnieje podejrzenie, że jest dotknięta przemocą w rodzinie.

3. W przypadku podejrzenia stosowania przemocy w rodzinie wobec niepełnoletniego ucznia, czynności podejmowane i realizowane w ramach procedury, przeprowadza się w obecności rodzica, opiekuna prawnego.

4. Jeżeli osobami, wobec których istnieje podejrzenie, że stosują przemoc w rodzinie wobec małoletniego są rodzice, opiekunowie prawni, działania z udziałem ucznia przeprowadza się w obecności pełnoletniej osoby najbliższej.

5. Działania z udziałem ucznia, co do którego istnieje podejrzenie, że jest dotknięty przemocą w rodzinie, powinny być prowadzone w miarę możliwości w obecności pedagoga szkolnego lub psychologa.

6. Po wypełnieniu formularza „Niebieska Karta – A” osobie, co do której istnieje podejrzenie, że jest dotknięta przemocą w rodzinie, przekazuje się formularz „Niebieska Karta –B”.

7. W przypadku, gdy przemoc w rodzinie dotyczy niepełnoletniego ucznia, formularz „Niebieska Karta – B” przekazuje się rodzicowi, opiekunowi prawnemu lub faktycznemu albo osobie, która zgłosiła podejrzenie stosowania przemocy w rodzinie (formularza „Niebieska Karta – B” nie przekazuje się osobie, wobec której istnieje podejrzenie, że stosuje przemoc w rodzinie).

8. Wypełniony formularz „Niebieska Karta – A” niezwłocznie, nie później niż w terminie 5 dni roboczych od dnia wszczęcia procedury, przekazuje się do zespołu interdyscyplinarnego.

9. W szkole obowiązuje szczegółowa procedura zakładania „Niebieskiej Karty”.

Rozdział IX

Przepisy końcowe

1. Polityka wchodzi w życie z dniem jej wprowadzenia zarządzeniem dyrektora szkoły z dnia 09.02.2024r.

2. Ogłoszenie następuje w sposób dostępny dla pracowników szkoły, w szczególności poprzez wywieszenie w miejscu ogłoszeń dla pracowników szkoły, w pokoju nauczycielskim lub poprzez przesłanie jej tekstu drogą elektroniczną oraz zamieszczenie na stronie internetowej.

3. Opracowane Standardy Ochrony Małoletnich w Szkole Podstawowej im. W. Komara i T. Ślusarskiego w Czarnogłowach mogą być nowelizowane.
Załącznik Nr 1
Czarnogłowy, dnia …………………

NOTATKA ZE DARZENIA
Imię nazwisko dziecka……………………………………………………………
Opis sytuacji, zdarzenia: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

……………………………….
Czytelny podpis pracownika
Załącznik Nr 2

KARTA INTERWENCJI
1. Imię i nazwisko dziecka………………………………………………………………………
2. Przyczyna interwencji (forma krzywdzenia)………………………………………………...
3. Osoba zawiadamiająca o podejrzeniu krzywdzenia………………………………………….
4. Opis działań podjętych przez psychologa, pedagoga, wychowawcę, nauczyciela ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Działanie z datą ……………………. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Spotkania z rodzicem/opiekunem prawnym dziecka. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Działanie z datą ………………………… …………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6. Forma podjętej interwencji (podkreślić właściwe)
a. Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.
b. Wniosek o wgląd w sytuacje dziecka.
c. Inny rodzaj interwencji. Jaki?......................................
7. Dane dotyczące interwencji (nazwa organu, do którego zgłoszono interwencje) i data interwencji……………………………………………………………………....................................................................................................................................................................................
8. Wyniki interwencji: działania organów wymiaru sprawiedliwości, jeśli szkoła je uzyskała, działania placówki, działania rodziców....................................................................................... ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................


………………………………………………….
(data, czytelny podpis)

 

 

 

 

 

 

 


Załącznik Nr 3
MONITORING STANDARDÓW- ANKIETA
1. Czy znasz dokument Polityki ochrony dzieci przed krzywdzeniem przez dorosłych?
a. Tak
b. Nie

2. Czy zapoznałeś się z treścią tego dokumentu?
a. Tak
b. Nie

3. Czy stosujesz w swojej pracy tę politykę?
a. Tak
b. Nie

4. Czy w Twoim miejscu pracy według Twojej oceny przestrzegana jest ta polityka?
a. Tak
b. Nie

5. Czy zaobserwowałeś naruszenie tej polityki w swoim miejscu pracy?
a. Tak
b. Nie

6. Czy masz jakieś uwagi do polityki? Jakie? …………………………………………………………………………………………………….......………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………
7. Jaki punkt/ zagadnienie należałoby do niej włączyć? Dlaczego? Jakie regulacje proponujesz? ………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………….. .………………………………………………………………………………………………….
8. Czy jakiś punkt /zagadnienie należałoby usunąć? Jaki? Dlaczego? ………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………..
9. Czy jakiś punkt zagadnienie należałoby zmienić? Jaki? Dlaczego? W jaki sposób? …………………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...

Załącznik Nr 4

…………………………………………….
(miejscowość, data)


OŚWIADCZAM

że zapoznałem/am się ze Standardami Ochrony Małoletnich, obowiązującymi w Szkole Podstawowej im. W. Komara i T. Ślusarskiego w Czarnogłowach i zostałem/am poinstruowany/anm o konieczności i zasadach ich stosowania.

 


…………………………………..
Podpis pracownika

Informacje o artykule

Podmiot udostępniający: Szkoła Podstawowa im. Władysława Komara i Tadeusza Ślusarskiego w Czarnogłowach
Odpowiadający za treść: Administrator
Wprowadził informację: Administrator
Edytował informację: Administrator
Lista załączników: Brak załączników
Data wytworzenia informacji: 21.01.2024
Data udostępnienia informacji: 21.01.2024
Data ostatniej aktualizacji: 22.02.2024
Liczba wyświetleń: 33
Rejestr zmian: Otwórz

Rejestr zmian

Data
Godzina
Rodzaj
Autor
Nazwa
22.02.2024
20:46:40
edycja
Administrator
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
22.02.2024
20:44:52
edycja
Administrator
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
22.02.2024
20:44:35
edycja
Administrator
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
22.02.2024
20:41:29
dodanie
Administrator
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH